מאמרים בנושאים כלליים
כל מה שצריך לדעת על איחור טכנאי - חוק הטכנאים

כל מה שצריך לדעת על איחור טכנאי

בשנת 2008 התחוללה מהפכה צרכנית מרחיקת לכת אך עדיין לא מושלמת. מדובר בתיקון 24 לחוק הגנת הצרכן, הידוע בכינויו "חוק הטכנאים".

התיקון קובע את החובה לתאם מועד ושעה לביקור טכנאי. זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים ומכאן קבעו חברות השירות טווח של שעתיים לביקור טכנאי.

מותר על פי החוק לתאם שהטכנאי יודיע חצי שעה לפני בואו לצרכן ללא קביעת טווח של המתנה אולם הצרכן ראשי לסרב כי אחרת הוא יצטרך לעזוב את עיסוקו ולהגיע לביתו.

אם לדוגמא נקבע טווח הגעה של טכנאי משעה 14:00 עד 16:00, והטכנאי יגיע בין 18:00-19:00 , הצרכן יהיה זכאי לפיצוי של 300 ש"ח. אם הטכנאי יגיע לאחר השעה 19:00, הצרכן יהיה זכאי לפיצוי מקסימלי של 600 ש"ח.
אם כן, איחור של שעתיים מעבר לטווח שנקבע יזכה את הצרכן בפיצוי של 300 ש"ח ואיחור של שלוש שעות מעבר לטווח שנקבע יזכה את הצרכן בפיצוי מקסימלי של 600 ש"ח.

ביטול הגעת טכנאי ע"י נותן השירות יכול להתבצע עד השעה שמונה (20:00) , ערב קודם לזמן שתואם ובתנאי שהתיאום החדש יהיה בגבולות הזמן הקבוע בתקנות לאחריות תיקונים למוצר. 
במקרה של הפרת הוראות לעניין הקריאה הטלפונית, כלומר במקרה שנותן השירות לא הודיע ערב קודם, גובה הפיצוי: יהיה 300 ₪.

ספק השירות יכול להציע לצרכן פיצוי בשווי כסף, במוצרים או בשירותים, אולם הדבר נתון לבחירת הצרכן ורק בהסכמתו.

מי נחשב טכנאי לצורך החוק? האם החוק חל על תיקון מכשירי חשמל במסגרת הסכם שירות תיקונים שלא לאחר רכישה?

החוק חל על ביקור טכנאי במסגרת תעודת האחריות שנתנה לאחר הרכישה של המוצר וכל עוד תעודת האחריות בתוקף. בנוסף, טכנאי לעניין זה הוא כל טכנאי שבה לתקן מכשיר שבלעדיי תיקונו, לא ניתן לקבל את השירות כדוגמת ממיר לווין או כבלים, מודם אינטרנט וכו'.

לגבי שירות של תיקונים שלא לאחר רכישה, הדבר תלוי בתקנות שיתקין שר התמ"ת. נכון להיום, עוד לא הותקנו תקנות אלו.

לגבי ניתוק של ממיר, קבע בית משפט בפסט דין ביום 21/01/2009 כי חוק הטכנאים חל אף במקרה של ניתוק ממיר והחזרתו לחברת הוט וחייב את הוט לשלם לצרכן פיצוי של 2000 ₪.  לאור מקרה זה חוק הטכנאים חל אף לגבי ניתוק של מכשירים אלו.

האם ניתן לתבוע פיצוי בגין נזק כספי שנגרם לצרכן בגלל איחור הטכנאי בנוסף לפיצוי ללא הוכחת נזק?
כן, הפיצוי בחוק הטכנאים אינו בא במקום פיצוי אחר שמגיע לצרכן בגלל נזקים כספיים אחרים שנגרמו לו.

מה מומלץ לעשות שמזמינים טכנאי?
יש לתעד את שעת ההגעה, כלומר לבקש אסמכתא באימייל או ב SMS מחברת השירות. לאחר מכן, אם ממתינים לטכנאי ומתקשרים אליכם מחברת השירות להסביר לכם שלא יגיע טכנאי, יש לומר בנחרצות: "אשמח שתתאמו לי טכנאי במועד אחר אך אם הטכנאי שקבעתם לא יגיע היום אבקש לפצות אותי בסכום X לפי חוק הטכנאים" (יש לומר במפורש את הסכום, 300 או 600 ₪ לפי שעות.
האיחור). בצורה כזו אתם מגינים על עצמכם במקרה שהחברה תסרב לפצותכם.

במידה והחברה מנסה להציע פיצוי אחר, בצורה כספית או בשירות כלשהו אמרו: "תודה רבה על הפיצוי שהצעת לי ואני מקבל אותו בשמחה, אך הוא לא בא במקום הפיצוי הקבוע בחוק על איחור של טכנאי כמשמעותו מחוק הטכנאים".

והכי חשוב... שלא נצטרך... אבל אם נצטרך, שלפחות נקבל פיצוי הולם על הזמן שהפסדנו.

לקריאת "חוק הטכנאים" המלא יש ללחוץ כאן

 
פגישת היכרות ללא התחייבות
בפגישה נבדוק כיצד ניתן לייעל את כלכלת המשפחה שלך וגם לחסוך לך כסף.
[לידיעה המלאה]
סידור מסמכים כלכליים - עושים סדר באי סדר
הידעת? מסמך כלכלי שברשותך יכול להיות ההבדל בין כסף בבנק לבין כסף שהלך... לפרטים ...
[לידיעה המלאה]
הוזלת שירותים ביתיים
רוצה להוזיל את ההוצאות הביתיות אבל אין לך זמן? אני אעשה זאת בשבילך!
[לידיעה המלאה]
ניוזלטר כלכלת המשפחה
אני מזמין אותך להרשם לניוזלטר כלכלת המשפחה וקבל בחינם את המדריך לניהול התקציב ...
[לידיעה המלאה]
מענה לכל שאלה שלך
רוצה לקבל מידע נוסף, לשאול שאלה?
אשמח לענות. בשמחה!
[לידיעה המלאה]
בדיקת מיחזור משכנתא ללא עלות
סביר להניח שהמשכנתא שלך מנופחת ללא כל סיבה.
אני מזמין אותך לחסוך הרבה כסף
[לידיעה המלאה]
 
שלח לחבר | הצהרת פרטיות | הדפס | הוסף למועדפים | מפת אתר | ייעוץ משכנתא אובייקטיבי | הייעוץ לכלכלת המשפחה | כלכלת המשפחה | שירותי העסק | אודות | דף הבית

DIGIT - בניית אתרים