מאמרים בנושא צרכנות
חיסכון בקופה - לפני ואחרי

חיסכון בקופה – לפני ואחרי

עמידה בקופה הוא מצב מייאש, התור כמעט תמיד ארוך, אין סבלנות ורוצים שהקניה תסתיים כבר. דווקא במצב זה הראש אינו פנוי לחיסכון והרבה כסף הולך לאיבוד. מאמר זה יציג בפניך כללים מנחים שעם קצת תשומת לב יחסכו לך הרבה כסף.

  • אם הקניה דורשת קופונים מודפסים או סלולריים, יש לדאוג שהם יודפסו או יטענו בסלולרי וכמובן יש לקחת אותם איתך לחנות.
  • עוד בנושא הקופונים , יש לבדוק היטב שהמק"ט (מספר קטלוגי / מספר סידורי) של המוצר זהה למק"ט שמופיע בקופון.
  • בזמן העמידה בתור, יש להעריך את עלות הקניה ובמיוחד שמדובר במספר מצומצם של פריטים. אם מדובר במוצרים מיוחדים שנקנים עם קופונים יש לחשב כמה אתה עתיד לשלם. דבר זה נועד כדי להכניס את המוח למצב בדיקה.
  • בתחילת המכירה יש לומר למוכרן שיש לך כרטיס חבר מועדון ולהעביר אותו לפני הקניה.
  • יש לומר למוכרן שיש ברשותך קופונים למוצרים מסויימים, אולם יש להציג אותם אחרי שהמוכרן העביר את המוצרים בקופה וכמובן לבדוק עם המוכרן שהמחיר ירד בעקבות הקופון.
  • לעיתים החנות מציעה מבצעי קנה ב X שלם רק Y, לעיתים מבצע זה מתנהל גם בכפולות – קנה ב 2X שלם רק 2Y וכן הלאה. יש לשים לב שמקבלים את מלוא ההנחה.
  • אם יש ברשותך זיכוי, צריך לבדוק (כדאי מראש) אם ניתן לקבל באמצעות הזיכוי גם זכות למבצעים. יש חנויות שעם זיכויים אפשר לרכוש רק מוצרים במחיר מלא. (לטעמי – מדובר בפסול מכיון שזיכוי הוא שווה כסף לחלוטין)
  • חנויות מסויימות נותנות הנחה לכרטיסי אשראי מסויימים, יש לבדוק מראש באיזה כרטיס אשראי כדאי להשתמש בחנות מסויימת. אתרים מומלצים לבדיקה הם אתרי כרטיס האשראי ואפליקציות הארנק של חברות האשראי.
  • לא להתבייש ולבקש הנחה. רשתות גדולות מוכרים מראש במרווח רווח גדול מאוד כדי שגם אם הלקוח יבקש הנחה ויקבל אותה, הם עדיין ירוויחו (והרבה)
  • כאשר המוכרן מעביר את המוצרים יש לעקוב ולהסתכל בצג שמופיע בקופה. לעיתים כתוב מחיר על המוצר והמחיר בקופה שונה. כמובן שהחוק הוא לטובת הלקוח שהמחיר הנמוך קובע והחוק עוד יותר לטובת הלקוח שאם יש שתי מדבקות מחירים על המוצר, המחיר הנמוך קובע.
  • בסיום החשבון יש לשאול את המוכרן האם קיבלתי את כל ההנחות והמבצעים כולל מבצעי חבר מועדון וכרטיס האשראי.
  • לעיתים מנסים המוכרנים (או אפילו בחוסר תשומת לב) לבצע את החשבון כך שהתשלום יהיה גבוה יותר, בעיקר במקרים של זיכוי שאין עליו מבצעים. טכניקה טובה למנוע זאת היא ע"י פיצול החשבון לשניים. לדוגמא – תשלום עבור מוצר זיכוי בחשבון אחד ותשלום עבור שאר המוצרים כולל מבצעים בחשבון שני.
  • בסיום הקניה יש לבדוק את החשבונית ולוודא שאין בה מוצרים שלא רצינו ובכל זאת "הכניסו" לנו אותם לחשבונית.

אבל הטיפ הכי הכי חשוב שאני יכול לתת לכם בהקשר של מוכרנים היא להיות אדיבים, לומר שלום מיד בתחילת בקניה ואפילו אם מתגלה מחלוקת יש לפתור אותה בנועם ובעדינות.

קניה נעימה!

 
פגישת היכרות ללא התחייבות
בפגישה נבדוק כיצד ניתן לייעל את כלכלת המשפחה שלך וגם לחסוך לך כסף.
[לידיעה המלאה]
סידור מסמכים כלכליים - עושים סדר באי סדר
הידעת? מסמך כלכלי שברשותך יכול להיות ההבדל בין כסף בבנק לבין כסף שהלך... לפרטים ...
[לידיעה המלאה]
הוזלת שירותים ביתיים
רוצה להוזיל את ההוצאות הביתיות אבל אין לך זמן? אני אעשה זאת בשבילך!
[לידיעה המלאה]
ניוזלטר כלכלת המשפחה
אני מזמין אותך להרשם לניוזלטר כלכלת המשפחה וקבל בחינם את המדריך לניהול התקציב ...
[לידיעה המלאה]
מענה לכל שאלה שלך
רוצה לקבל מידע נוסף, לשאול שאלה?
אשמח לענות. בשמחה!
[לידיעה המלאה]
בדיקת מיחזור משכנתא ללא עלות
סביר להניח שהמשכנתא שלך מנופחת ללא כל סיבה.
אני מזמין אותך לחסוך הרבה כסף
[לידיעה המלאה]
 
שלח לחבר | הצהרת פרטיות | הדפס | הוסף למועדפים | מפת אתר | ייעוץ משכנתא אובייקטיבי | הייעוץ לכלכלת המשפחה | כלכלת המשפחה | שירותי העסק | אודות | דף הבית

DIGIT - בניית אתרים